Miasto porządnieje :)

Mówili, a ja nie wierzyłam. Przebicie między Nowym Światem a Częstochowską? Niemożliwe, chyba zwariowali :) A tu proszę! Od kilku miesięcy możemy cieszyć się nową ulicą. Przy okazji wyremontowano sąsiednie bloki, wszystko stało się jasne i przestronne. Trochę śmieszą mnie wprawdzie stylowe latarnie, które w tym miejscu wyglądają jak z innej bajki, ale już się do nich przyzwyczajam. Wczoraj furorę zrobiły zdjęcia wyremontowanej fasady kamienicy przy ul. Nowy Świat 9, a to przecież tuż obok. Po drugiej stronie powstał nowy blok. Moja Mama nie może pogodzić się z tym, że na dole otwarto Biedronkę. Fakt – nie mam nic do Biedry, sama robię tam zakupy, ale w takim ładnym kameralnym bloku można było otworzyć inny sklep … Ale nie jestem aż tak zbulwersowana jak moja Mama :) Robi się coraz ładniej i porządniej. Gdyby tak wyremontować pozostałe budynki przy Nowym Świecie, wymienić nawierzchnię i właśnie tam ustawić stylowe latarnie … A za jednym zamachem uporządkować teren między Nowym Światem, Piotrkowską i Aleją? Wszystko jest na dobrej drodze! Przy okazji mam do Was pytanie. Czy w starym budynku SP 4 mieściła się kiedyś na dachu szkolna dzwonnica? :) To taki mój pomysł z dzieciństwa – nijak nie mogłam wyjaśnić genezy powstania tej nadbudówki na dachu i tak wpadłam na pomysł, że stamtąd woźny informował o przerwach ;) Wiem, to irracjonalne, ale kto zabroni dziecku fantazjować? :)

IMG_1408

Dla porównania szkoła przed remontem: (źródło)

IMG_1410

3 uwagi do wpisu “Miasto porządnieje :)

  1. Coś mi się wydaje, że ta „dzwonnica” miała pełnić funkcję ostrzegania przed pożarem w mieście, ale mogę się mylić. A że miasto porządnieje to mam inne zdanie, tak samo jak pewna grupka osób interesujących się urbanistyką i infrastrukturą miasta.

    • Ten fragment miasta akurat porządnieje, przynajmniej ja tak go odbieram. Wcześniej był zapuszczony i zapomniany, właściwie jak cały pas między Lipową a Aleją, a teraz powoli coś tam ruszyło.

      • Osobiście też nie odbieram przerabiania zieleni na betonową pustkę jako porządnienie. Między zapuszczeniem a zielenią samą w sobie która tam była jest różnica. Tak samo ulica o klasie mogącej przenosić autobusy, która zindukuje większy ruch i chodniki pod samymi oknami mieszkań, każdy może zaglądać, średnio komfortowe. Wszystko na styk, na ścisk, aby tylko ulica się zmieściła.Bo samochód samochód samochód.

        Śródmieście to nie wieś, żeby po nim samochodem jeździć, nie jest wszędzie daleko.

Skomentuj

